imorgon är det inte skola

yes!

Imorse vakna jag av mig själv innan jag skulle upp, för jag och louie skulle i väg på valpkurs.
kom dit klockan 10.00,det var riktigt roligt både för Louie och för mig. Först snackade vi lite om hur man ska "bete sig" me hunden osv..
Sedan skulle vi fika. Hon som ledde kursen sa att vi kunde släppa våra hundar där inne så dom kunde hälsa på varandra. Jätte många hundar började leka och det var en chiuaua (stavas) valp som skällde och gick på alla till och med schäfern, haha! det såg så himla roligt ut. När jag släppte Louie stog han bara stilla först, sedan blev han så rädd för dom andra så han sprang in i ett annat rum och gömde sig där, naaaw. Han var så rädd. Så jag kallade på han och hon kom ut, sedan stack han in i rummet igen. Jag kallade då åter på han igen och han sprang snabbt och gömde sig bakom mig. Han som brukar vara så tuff annars. Sedan när vi hade fikat så gick vi ut. Vi skulle lägga valparna på rygg och se om dom låg kvar, vilken ingen gjorde förutom schäfern. Sedan skulle man säga sitt och sånt. I slutet så skulle vi testa  om valparna ville gå igen en sånhär aguilliti "tunnel". Louie klarade det jätte fint! Efter det var det slut. Det tog 2 timmar.
När vi kom hem så satte jag mig och kollade på - Jose and the pussycats , hade bara lust att kolla på den. Mamma hade köpt hem choklad sån här 70% kakao, det är så äkligt!!! hon lyckas alltid köpa sånt godis jag inte gillar, vet inte om hon gör det med flit för hon ska få det för sig själv, men det gör hon kanske inte. Föresten är mörkchoklad faktiskt nyttigt.

Nu måste jag själv spara ihop 10 000 kronor till språkresan! undra hur det kommer gå.  Men jag tror jag kommer klara det. Efter jag har kommit hem från språkresan är det dags att spara ihop pengar till Louie som jag lånade av mig själv eller vad man ska säga. Det kommer bli mycket sparande dessa 3 åren framöver.

Så skönt att det inte är skola imorgon. Behöver verkligen vila mig från alla läxor och prov. Men juste! jag kom på att vi ska ha prov på torsdagen efter lovet och jag har glömt att ta hem papperna till provet. f'n får cykla och se någon dag i veckan om skolan har öppet. Lärarna har kanske inte lov. Sen måste jag också läsa ut en bok till efter lovet. Har typ bara läst 24 sidor i den, så det är mycket kvar.
Ikväll klockan 19.00 ska jag se La ink. klockan 20.00 ska jag se hål i väggen. Fast då är det också vem kan slå Filip och Fredrik, får zappa mellan pauserna. Klockan 21.00 är det Love actually, den är så bra och rolig.
Igår såg jag på little miss sunshine, den är så himla rolig. Jag vill ha godis känner jag, så jag kanske cyklar ner till Statiol sedan. Tar en minut och cykla dit.
Det känns som om lovet kommer gå riktigt fort.
Tråkigt väder är det också, man märker att det är höst. Regnit, blåsit och tråkigt. Men det är ändå mysigt att sitta inne och kolla på film och drick varm oboy.
Jag ska nog sätta i en ny film i dvd:n. Har riktigt lust att titta på film nu igen.
Här är lite foto på Louie när han var mindre.
Hörs senare!♥

naaw..






så stolt han ser ut på denna bilden.


Kommentarer
Postat av: ellinor (L)

såå söött :))

2009-10-26 @ 08:36:16
URL: http://eelliinoorhhaall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0