Stressad och pressad..

asså nuförtiden är jag så stressad. Dagarna går så jäkla fort! Blir stressad över pluggeriet eller vad man säger. Blir stressad över att jag ska hinna saker och ime att min syster inte direkt va så bra i skolan och så, så får jag sån press på mig att jag måste få höga betyg jag måste klara detta! klart jag vill ha höga betyg och det kan vara stressigt ibland men det blir lite för mycket stress. Det blir ju ännu mer stressigt i med att jag har en hund att sköta också, kan bli väldigt jobbigt med ta hand om en hund dygnet runt samtidigt jag går i skolan ,ska plugga och träna. Blir ju knapt någon fritid över. Om jag har gjort ett prov eller läxförhör i skolan blir jag pressad att jag måste ha alla rätt för alla frågar ju varandra - vad fick du ,vad fick du? blir skit stressad och pressad över att jag måste ha alla rätt, och det kan man inte ha alltid. Om en kompis eller någon klasskamrat har fått jätte bra på ett prov eller läxförhör och sedan jag inte fått så bra, så blir man ju lite nere. Det är precis som om man tävlar om vem som är bäst på det ämnet eller vem som är bäst i skolan. Det är ju inte bra , eller? Den ändå jag tävlar med är mig själv. Jag ska själv sluta med att försöka fråga alla andra vad den/dom fick på ett prov eller vad det nu är, för det tjänar inte mig någonting, mitt prov eller var de nu är blir inte bättre för det. Det är sjukt jobbig att vara stressad från morgon när man vaknar och efter skolan, är inte lika stressad när jag väl är i skolan. Det är en jäkla tur jag har kompisar, annars hade jag nog inte orkat allt. Nu är jag sjukt stressad över alla prov vi ska ha till jullovet. Vi ska ju ha ett prov varje vecka! förutom en vecka, jippi ?. aja nu måste jag iallafall gör min läxa. Ses imorgon om inte ikväll!♥


xoxo/Sofi£


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0